SIP Trunks

Word onze nieuwe Partner!

Bekijk hier de 5 redenen om met Pocos samen te werken.

Innovatieve SIP Trunk oplossingen

Wat is een SIP Trunk?

Een SIP trunk wordt gebruikt om een bedrijfstelefooncentrale (PBX) of een los telefoontoestel te koppelen met het wereldwijde openbare telefoonnetwerk via het Internet of een ander IP-netwerk. Hierdoor kunnen de gebruikers bellen naar de hele wereld en gebeld worden vanuit de hele wereld. Een SIP trunk kun je vergelijken met een net lijn zoals een analoge of ISDN-lijn voor vaste telefonie. Het verschil met een SIP trunk is dat de gesprekken niet meer via de traditionele netlijn lopen, maar over een dataverbinding. Een voordeel is dat het aantal simultane gesprekken via een SIP trunk makkelijk is aan te passen en je niet meer gebonden bent aan de locatie waar de dienst geleverd wordt.

Hoogwaardig platform

Pocos levert SIP trunks op een technisch hoogwaardig platform. Technische informatie over deze SIP trunks is terug te vinden in onze dienstbeschrijving. Startend vanaf een trunk met 1 kanaal tot en met een trunk van 40 kanalen of meer (op aanvraag). Wij leveren onze trunks in diverse variaties waarbij de meest voorkomende zijn opgenomen in ons portfolio.

Bereikbaarheid

De Pocos SIP-server is via openbaar internet bereikbaar. Het adres van de dienst is te vinden in het desbetreffende abonnement in de Pocos partner portal Pulse. Wanneer er een verbinding van Pocos wordt gebruikt, is QoS gegarandeerd.

Quality of Service

Een opstopping in datanetwerken zorgt ervoor dat datapakketjes verloren gaan. In het geval van telefoonverkeer resulteert dit in haperende gesprekken. Quality of Service (QoS) is een mechanisme om dataverkeer op een netwerk te prioriteren. Door QoS op een verbinding van Pocos te activeren en tegelijkertijd op de CPE op klantlocatie te configureren voor QoS maak je onderscheid tussen real-time dataverkeer. Op deze manier kan telefoonverkeer gegarandeerd en met minimale vertraging worden verstuurd en dataverkeer welke minder tijd-kritisch is zoals e-mail wordt in de wachtrij geplaatst.

Eén van de elementen bij QoS is prioritering. Een combinatie van de verbinding van Pocos en de CPE op klantlocatie bepaalt welke data voorrang krijgt en welke datapakketjes in de buffer blijven staan. Data die niet verzonden kan worden, blijft in de buffer staan en wordt op basis van prioriteit later afgeleverd.

Wanneer de SIP trunk wordt aangesloten via een internetlijn van derden, kan deze niet goed functioneren wanneer de lijn ook belast wordt door ander verkeer. Het verhogen van bandbreedte is dan geen oplossing voor het oplossen voor haperende gesprekken. Zodra de verbinding vol loopt, zal dit probleem zich alsnog voordoen. We raden daarom aan om altijd een SIP-trunk aan te sluiten via een Pocos internetverbinding.

Meer lezen over QoS en wat je ermee kan? Ga naar het artikel.

Quality of Service, wat is het en wat kan je ermee?

Wil je weten hoe je fraude met een SIP trunk kunt voorkomen?

Lees dan de blog van Wendy Dries

Wat is een SIP-trunk en hoe voorkom je fraude?

 

Terug naar telefonie

Wil je meer informatie ontvangen?

Laat dan hier je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.