Met behulp van cookies kunnen we analyses maken en jouw ervaring op onze website verbeteren. Lees meer Ik snap het
Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
Altijd als eerste op de hoogte van nieuwe artikelen, blogs en podcasts van Pocos
Om hier snel en eenduidig antwoord op te geven is lastig. Een On Premise (OP) systeem bestaat uit andere kosten dan een Cloud systeem. Deze kosten zal je dan over een bepaalde periode moeten vergelijken. We noemen dit ook wel de “cost of ownership”. Deze CoO zijn de kosten die je maakt voor een OP systeem over een bepaalde periode en deze kosten kan je vergelijken met de kosten voor een Cloud oplossing over eenzelfde periode .
De kosten van beide systemen naast elkaar zien er dan zo uit
On Premise systeem:
Cloud oplossing:
Uitgaande van een contractperiode van 5 jaar lopen de kosten van beide varianten niet zoveel uit elkaar. Echter, als de klant een kleinere omgeving koopt met bijvoorbeeld maximaal 10 gebruikers en dit systeem gaat bijvoorbeeld 7 of 8 jaar mee dan is de OP versie vaak veel goedkoper.
Waar zit dan het voordeel voor de Cloud variant?
Wil je hier nog meer over weten dan kun je ook de podcast met Jelle de Bruijn beluisteren.
IT Software wat lokaal is geïnstalleerd. Het systeem is dan compleet in eigen beheer.
Bij een cloudoplossing wordt data en software online opgeslagen, in de cloud. Hierbij wordt dan gebruik gemaakt van servers van externe bedrijven.
PBX is een afkorting van Private Branch Exchange. Een privé telefoonnetwerk dat binnen een bedrijf gebruikt wordt. De gebruikers van het PBX-telefoonsysteem delen een aantal buitenlijnen voor het maken van uitgaande telefoongesprekken.
Meer weten of een afspraak maken?